Een schouderduw in het voetbal zou niet tot een overtreding leiden. Waarom niet eigenlijk? Als je de tegenstander met je schouder omver stampt?

Stel, ik ren op een tegenspeler af en ik stoot hem tegen de grond door met mijn schouder tegen de zijne te botsen. Dat is toch onsportief gedrag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Juist, maar dat is ook geen schouderDUW, maar een schouderSTAMP-TOT-DE-GROND! Dat is dus strafbaar. Je kan iemand aaien, maar ook vreselijk knijpen (wat is aardiger?)

Een schouderduw en een duw met de schouder zijn 2 verschillende dingen. Bij een schouderduw moeten de schouders elkaar raken. Als de schouder iets anders raakt Bijv. Een rug dan zou dit een overtreding zijn. Dus als de tegenstander jou een schouderduw geeft (schouder tegen schouder) en jij valt is het geen overteding. Een schouderduw mag alleen als je bij de bal bent.

Voetbal is een contact sport . En als twee spelers elkaar raken dan is het meestal met de schouders eerst . En daarom hebben zij die regel ingevoerd van schouderduw. En als die regel niet bestond dan krijg je geen gevecht om de bal . En dat maakt het gevecht om de bal alleen maar spannender als je weet dat een schouderduw mag .

Als je gaat voetballen mag je wel een schouder duwtje geven alleen niet te hard want dat mag niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100