Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een keeper de bal in de handen pakken als deze door een medespeler met een inworp terug wordt gegooid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
30.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ja, vanuit een inworp is het geen terugspeel bal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een aantal uitzonderingen om terug te spelen waarbij de keeper de bal mag pakken. De inworp is er een van maar ook teruggespeelde ballen via de borst of het hoofd mag de keeper pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook, maar sommige scheidsrechters bepalen anders en geven dan een indirecte vrije trap voor de tegenstander.
De bal mag NIET door de keeper in de handen genomen worden, dat is veranderd. Vroeger mocht het wel, nu niet meer. De antwoorden hierboven kloppen dus niet, zo was het vroeger. Nu is het terecht als er een indirecte vrije trap gegeven wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mag wel ALLEEN als het ombewust is of met het hoofd anders niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een inworp is nooit onbewust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een inworp met het hoofd... lijkt me knap.
100% niet meer kan ik er niet van maken, ik geloof dat je ook niet eens meer met een inworp mag scoren. Die twee regels zijn tegelijk afgeschaft met de terug speel bal in de handen pakken!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat mag alleen als de tegenstander hem in het 16 meter gebied gooit en de keeper de bal pakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding