Mag een keeper de bal in de handen pakken als deze door een medespeler met een inworp terug wordt gegooid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, vanuit een inworp is het geen terugspeel bal.

Er zijn een aantal uitzonderingen om terug te spelen waarbij de keeper de bal mag pakken. De inworp is er een van maar ook teruggespeelde ballen via de borst of het hoofd mag de keeper pakken.

De bal mag NIET door de keeper in de handen genomen worden, dat is veranderd. Vroeger mocht het wel, nu niet meer. De antwoorden hierboven kloppen dus niet, zo was het vroeger. Nu is het terecht als er een indirecte vrije trap gegeven wordt.

Bronnen:
http://pupillen.voetbal.nl/article/10307/v...

Het mag wel ALLEEN als het ombewust is of met het hoofd anders niet.

100% niet meer kan ik er niet van maken, ik geloof dat je ook niet eens meer met een inworp mag scoren. Die twee regels zijn tegelijk afgeschaft met de terug speel bal in de handen pakken!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100