Wat is voor de Europese voetbal competities kenmerkend?

Voor Nederland, Engeland, Spanje en Duitsland bijvoorbeeld. Mijn vraag is dus wat je vooral in dat land ziet qua voetbal. Snel spel, opbouwend, etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Nederlands; Heeft het spel georiënteerd op precisie qua risico's in aanvallen, komt vaak voor dat op het middenveld het langst spel wordt gespeeld. De verdeling van speler op het veld is beter uitgebalanceerd dan in andere competities. De meeste kansen komen uit dode spelmomenten, of een verdediging die al een tijd zo is opgesteld door een lange bal voor het goal.

Engels; Is meer roekeloos, maar daarentegen meer fanatieker en feller in de strijd. Sensatie is niet uitgesloten, en moeizaamheid in de wedstrijden worden daarmee vermeden. Er is bijna nooit een vertraagd spel, een balletje tik achterin, wordt geen 10 seconden gegund door de tegenstander.

Spaans; Verfijnder en smaakvoller, passes zijn gelikt, veel hoge korte passes, de beweeglijkheid van speler op het veld lijkt meer atletisch. Veel 1/2 tjes tijdens het binnendringen in het 16 meter gebied.

Duits; Slim en tactisch voetbal, afwachtend in de verdediging. En op de counter tijdens een achterstand.

Italiaans; Vaak robuuste spelers op het veld, sterke verdediging, sentimenteel over het spelverloop. Kwaliteit om de hele wedstrijd te verdedigen en in 1 aanval een doelpunt te scoren.

{Dit is zo als ik het beleef, en kenmerkend eraan vindt}
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Engels voetbal is vooral snel met weinig opbouw. Het middenveld wordt zo goed als overgeslagen. Italiaans voetbal is vooral verdedigend ingesteld. Proberen 1 doelpunt te scoren en daarna met 10 man verdedigen. Duits en Nederlands voetbal vind ik ongeveer hetzelfde. Ik zou de stijl hiervan willen omschrijven als neutraal. Dus goed opbouwend voetbal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voetbal =voetbal
team bestaan uit individuen die door tactiek techniek en geluk wedstrijden moeten winnen. Elke club heeft zijn eigen manier
en heeft weinig met land-verschillen te maken .Can i get a amen ?