welke voetballer heeft gedurende zijn professionele carrière de meeste officiële doelpunten gescoord ter wereld?

Zie vraag.

Toegevoegd na 46 minuten:
Wie bied er meer dan mijn reactie + het antwoord: Romario (529)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
5.7K

Het beste antwoord

Dat zal waarschijnlijk Romário de Souza Faria zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rom%C3%A1rio_de_Souza_Faria
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het ook gevonden na de reactie van Fremar, maar ik vraag me af of er niet een veel minder bekende speler er meer heeft. Ik had al iets gelezen over Pele en Arthur Friedenreich. Romario heeft >1000 doelpunten intotaal, Pele ook (kon niet vinden hoeveel) en Arthur schijnt er >1500 te hebben. Maar hoeveel zijn er in het professionele voetbal gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een professionele carrière duels zal dit dan wel kloppen!

Andere antwoorden (3)

Mogelijks is dat Ronaldo met 352 doelpunten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Romario had er al meer (529, intotaal >1000): http://nl.wikipedia.org/wiki/Rom%C3%A1rio_de_Souza_Faria
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry, ik had je reactie nog niet gelezen.
Ik kan me alleen die jacht op het 1000e doelpunt nog herinneren, waarvoor hij zelfs nog een paar wedstrijden gespeeld heeft in de Australische competitie (Perth uit mijn hoofd).
Dat kan zijn: Arthur Rowley met 434 goals van 1946 - 1965

http://en.wikipedia.org/wiki/Football_records_in_England
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry mensen maar dit record staat op de beste speler die de wereld ooit gekend heeft en dat is Pele.
In zijn carrière scoorde hij 760 officiële doelpunten, 541 in competitie kampioenschappen, waardoor hij de topscorer aller tijden is . In totaal scoorde Pele 1281 goals in 1363 wedstrijden.