wat betekend voorwaardelijk ?

bijvoorbeeld: Strootman krijgt een schorsing van 2 wedstrijden, 1 voorwaardelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
3.4K

Het beste antwoord

Als je binnen een bepaalde tijd nog een keer een overtreding begaat krijg je daarvoor straf plus alsnog 1 wedstrijd van de voorwaardelijke straf,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat betekent dat, als hij nogmaals binnen een bepaalde periode in de fout gaat, die ene wedstrijd schorsing er ook bij komt. Gedraagt hij zich netjes, dan gebeurt dat niet en blijft het bij die 2 wedstrijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb je soms ook met gevangenisstraffen. Dan krijgt iemand bijvoorbeeld 6 maanden gevangenisstraf, waarvan 2 voorwaardelijk. Diegene moet dan 4 maanden de gevangenis in. De andere 2 hoeft hij niet uit te zitten, maar hij mag binnen een bepaalde proeftijd, van bijvoorbeeld een jaar of 2 jaar, niet weer de fout in gaan, want dan moet hij als nog die 2 maanden zitten.
Zoiets zal het dus ook zijn bij Strootman, hij wordt 1 wedstrijd geschorst, en als hij zich vervolgens weer netjes gedraagt, krijgt hij die andere wedstrijd cadeau.