Op welke leeftijd kan je nog beginnen met voetballen en wat kost het ongeveer?

Ik ben een vrouw van 35 jaar en wil graag weten op welke leeftijd je nog kan beginnen met voetballen.
Wat kost het en hoe gaat het precies in zijn werk mbt trainingen en de plaats waarin je woont. Moet je van te voren al getraind zijn of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
11.5K

Antwoorden (3)

Beginnen kan op elke leeftijd, mits je gezondheid het toe laat.
Ga eens na welke clubs er in jouw buurt zijn en waar ze vrouwenvoetbal hebben. Daar kunnen ze je meer vertellen over de kosten en mogelijkheden. Je hoeft niet van te voren al getraind te zijn, maar waarschijnlijk ga je gewoon mee trainen met de andere vrouwen. Daar kun je ook kijken of voetbal wel wat voor je is. Als het bevalt zal je ook met de wedstrijden mee kunnen doen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Over de kosten: voetbal is een goedkope sport, reken op een bedrag van 200 a 250 euro per jaar. Kleding krijg je meestal van de club, je moet alleen je eigen voetbalschoenen en scheenbeschermers kopen. Maar daar kun je jaren mee doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je antwoord is prima, alleen de kleding krijg je zelden van de club. Deze moet je gewoon zelf aanschaffen. Of je moet in de selectie spelen waardoor je elftal meestal gesponsord wordt, dan is de kleding gratis door de sponsor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de meeste clubs die ik ken, zijn de tenues ook gratis voor _alle_ teams.
Zelf ben ik (vrouw) begonnen met voetballen op m`n 14de. Toen speelde ik bij de meisjes. Inmiddels speel ik bij de dames in competitieverband en hier varieert de leeftijd van 21 (mijn leeftijd) tot en met 49 jaar.

Je kan wat dat betreft op iedere leeftijd beginnen met voetballen en je hoeft vooraf niet getraind te zijn. Tot hoelang je uiteindelijk door kan gaan met voetballen ligt er een beetje aan hoe blessure gevoelig je bent.

Daarnaast zijn er ook diverse recreanten (dames)teams. Hier train je met de andere recreanten en speel je regelmatig oefenpartijen tegen andere recreanten. Het is dan net wat ontspannender voetballen en er is vaak geen verplichting.

Vaak is de contributie van een (dames)recreanten team lager dan wanneer je in competitie verband speelt. (Bij mij in competitieverband betaal ik 130 euro per jaar).

Materiaal kan je vaak bij de vereniging krijgen zolang je er voetbalt. En schoenen en scheenbeschermers schaf je zelf aan. (Soms ook een eigen trainingspak).
Ook kan je bij sommige verenigingen een maand gratis meelopen om te kijken of je het wat vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey tof joh!

Gewoon gaan doen! Kan jou het schelen of je getraind moet zijn! Je gaat toch sporten of getraind te raken of andere redenen natuurlijk...

Succes!