Omtrek berekenen:

Een voetbalveld is een voorbeeld van een rechthoek
De omtrek van het veld is (lengte + breedte) x 2

Dus de omtrek is (120 + 70) x 2 = 190 x 2 = 380 m

Omtrek is dus de lengte van alle lijnen OM een figuur OPTELLEN.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen vaste maat voor een voetbalveld.
FC Volendam heeft een kleiner veld dan veel andere voetbalverenigingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller bedoelt een standaard voetbalveld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kleine quote van Wikipedia: "Een normaal (de gebruikelijke maat op (inter)nationaal niveau) voetbalveld heeft als afmeting: 100-120 meter bij 64-75 meter." bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voetbalveld Dit geeft dus maar aan dat er geen standaardmaat bestaat en Hajete dus gelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank aan Mlodewijk voor zijn speurwerk.
Toch knap van Raminl dat hij zo gemakkelijk weet wat de vraagsteller bedoelt.
Ik heb vaak moeite om te begrijpen dat de vraagsteller iets anders bedoelt dan hij/zij vraagt.
Als je het over voetbalvelden hebt, wordt het meestal als 50 bij 100 meter beschouwd. In dit geval de omtrek dan 200 (2x de lange zijde) + 100 (2x de korte zijde) = 300 meter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de lengt van een varieert tussen de 100 en de 120 meter, en de breedte tussen 64 en 75 meter.
De omtrek varieert dan dus tussen de (100×2+64×2=)328 meter en (120×2+75×2=)390 meter.
Dit zijn de afmetingen bij internationaal niveau.

In Nederland varieert de lengte tussen de 100 en 105 meter en de breedte tussen 64-69 meter.
de omtrek varieert dan tussen (100×2+64×2=)328 meter en (105×2+69×2=)340 meter