Hoe komt het dat er voetballers uit het buitenland worden gehaald, terwijl sommigen ongeveer dezelfde kwaliteit hebben als Nederlanders?

Ik weet dat je spelers moeilijk met elkaar kunt vergelijken, maar velen halen ook niet de top of de subtop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

De nederlandse voetballers met die zelfde kwaliteiten staan nog meestal onder contract bij hun club .
En als zij dan die spelers willen kopen dan moet er een flinke som geld ervoor worden betaald om hun contract af te kopen .
En die spelers uit het buitenland zijn meestal transfervrij .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
das een goeie ja

Andere antwoorden (2)

Dat is inderdaad een groot raadsel. Voor clubs is het aantrekkelijker om Nederlandse spelers te contracteren omdat buitenlandse spelers vaak een hoger salaris moeten verdienen.
Toch blijven clubs buitenlanders aantrekken, misschien ook omdat een jonge Braziliaan die een mooie exotische naam heeft eerder gecontracteerd wordt dan een boerenjongen uit de provincie.
Spelersmakelaars maken clubs dan wijs dat ze de nieuwe Ronaldo of Pele hebben gevonden, maken een mooi compilatiefilmpje en clubs denken dan voor een lage transfersom een groot talent binnen te halen.

Maar het blijft vaak kapitaalvernietiging en het minachten van je eigen jeugdopleiding. Bijvoorbeeld bij Feyenoord zie je nu veel Nederlandse talenten doorbreken, juist doordat er te weinig geld is om miskopen te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien vragen de buitenlanders minder geld dan de Nederlanders want dat is wel bij basketball zo