Ik wil met de video camera een film opname maken van de voetbal wedstrijd van mijn kleinzoon. Hoe doe ik dat? waar moet ik staan?

Waar moet ik speciaal opletten. De camera trilt als ik opneemt, hoe voorkom ik dat?
Ik wil ook als het kan de doelpunten filmen. En het geluid, moet dat later toevoegen. Ik ben razend nieuwsgierig hoe ik dit het beste kan doen.Wie kan mij een beetje helpen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
4.9K

Het beste antwoord

Een statieglf is gewenst tegen het trillen.. Als u goals van beide teams wilt filmen zou ik rond de middenlijn gaan staan.. Als u alleen goals wilt filmen van uw kleinkind zou ik bij de tegenstander zijn goal gaan staan.. Verder is het handig om op een verhoging te gaan staan zo heb je een beter overzicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gebruik een statief, en probeer om op een stoepje te gaan staan, want beton trilt door. Probeer ook 'apart' te gaan staan, zodat je camera niet tijdens het aanmoedigen of juichen door anderen omgestoten wordt.

Vergeet vooral zelf 'live' de wedstrijd in de gaten te houden (vliegende ballen etc.)

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mooiste is te werken met twee camera's (dus even een kennisje regelen). Met de ene camera volg je continu de bal (je hebt dan alle spelsituaties) en met de andere camera volg je continu je kleinzoon. Daarna een beetje door elkaar monteren en het resultaat is geweldig. Extra tip: monteer de beelden in slow motion met een muziekje erachter, bijv van Jan Tiersen... Dat wordt een topfilm!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik in ieder geval een statief. Het beste positie om te staan is dan ergens midden, hoog. Waar je op letten moet is dat je rustig in gaat zoomen zodra de bal richting de doel gaat. Succes!