Waarom werd AZ ( en PSV ) niet uitgezonden op RTL 7. Dit was de vorige ronde wel het geval.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K

Antwoorden (4)

Dit zijn nog maar de play-offs, daar hebben ze geen geld voor betaald.
Ik vermoed dat ze deze rechten niet verworven hebben omdat veel mensen nog op vakantie zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de wedstrijden tegen Jablonec waren ook playoffs. Dus nog verder van het eindtoernooi zeg maar.
http://tvthek.orf.at/live/2780427 '
hier kan je live kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, het gaat allemaal om geld. Wie/welke tv zender heeft het meeste betaald, en krijgt de live uitzendrechten. In dit geval was dat eredivisie live. De vorige ronde was dat rtl. Een volgende keer kan het een ander zijn.
De tv zender gaat natuurlijk een plaatje berekenen, ok: hoeveel mensen gaan er naar verwachting kijken, hoeveel advertenties gaan we verkopen, hoeveel keken er vorige keer bij soortgelijke wedstrijd, hoeveel kunnen/gaan we bieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel.
Ze hebben de rechten voor deze wedstrijden gewoon niet gekocht.