Hallo! Heeft iemand misschien nuttige tips voor een centrale middenvelder en hoe die precies moet lopen op het veld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.8K

Antwoorden (3)

Altijd achter de bal blijven. Vrijlopen om de bal te ontvangen. Je maakt de meeste meters op die plek. En kijk veel naat tv en hou de middenvelder in de gaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan in welk systeem je speelt en hoe de spelers om je heen bewegen.
Als centrale middenvelder ben jij degene die overzicht moet kunnen houden en balans in het elftal moet creëren. Als jij ziet dat er al genoeg mensen voor de bal zijn, blijf dan achter de bal. Hierdoor ben je aanspeelbaar en ben je snel genoeg terug bij een eventuele counter. Zie je dat er genoeg mensen achter de bal zijn, start dan een loopactie, ga een keer diep, zorg dat andere mensen de bal bij jou kwijt kunnen. Zo kun je een keer een steekpass ontvangen of een voorzet afmaken.

Zorg ervoor dat je een goede conditie hebt want je moet grote afstanden kunnen belopen. Verder moet je passing goed zijn, waarbij tweebenigheid altijd een extra voordeel is. Op jouw positie is handelingssnelheid heel belangrijk.
Maar overzicht houden is van het grootste belang, je moet weten wat er om je heen gebeurt en op basis daarvan je keuzes maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een middenvelder moet over het hele veld lopen en zo veel mogelijk de bal bij zich houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van het systeem, maar een voorname taak van een middenvelder is vooral de bal doorspelen, juist niet vasthouden.