Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben niet alle Eredivisieclubs een kunstgrasveld?

Kleinere clubs zoals Heracles Almelo en nog kleinere zoals VV Berkum bijvoorbeeld hebben wél een kunstgrasveld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
396

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat de eredivisie clubs géén toestemming hebben om op kunstgras te spelen.De KNVB beslist hier niet over.
Eén club heeft bij de overgang van de eerste naar de ere divisie dispensatie gekregen (omdat er anders sprake zou zijn geweest van kapitaalvernietiging) en dat is Heracles Almelo geweest.
Momenteel ligt er er een verzoek bij de UEFA, om na de aanstaande winterstop op kunstgras te mogen spelen.
Als dit verzoek gehonoreerd word, speelt bv. Ajax in februari al op kunstgras.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het voetbalt minder fijn en dus houden de meeste clubs het bij gewoon gras en dat is natuurlijk ook een middel van de clubs om te laten zien hoe rijk ze zijn (waarom zou ajax of feyenoord geen kunstgras hebben??)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aanleggen van een kunstgrasveld in nogal duur. het hangt dus van de exploitatie af. Kleinere clubs hebben minder dure spelers, sterker nog, ze kopen ze goedkoop en verkopen ze duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat niet iedereen het mag. En normaal gras is beter. Diegene die kunstgras gebruiken vervalsen de competitie als Heracles normaal gras zouden gebruiken waren ze vorig jaar gewoon gedegradeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de meningen over kunstgras verdeeld zijn. Sommige vinden dat goed voetbal op kunstgras niet mogelijk is. Desondanks hebben bijna alle clubs een traingsveld met kunstgras. Ik heb op beide velden gespeeld, ik vind echt gras beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Eredivisie is het regelementair nog niet toegestaan op kunstgras te spelen. Heracles Almelo heeft hiervoor inderdaad dispensatie gekregen bij de promotie vanuit de Eerste divisie.
De belangrijkste reden dat de regels hiervoor nog niet zijn aangepast is de bureaucratie bij de FIFA. Er zijn echter ook zeer veel tegenstanders in verband met de kosten van aanleg maar zeer zeker ook doordat kunstgras een groter risico vormt voor blessures.

P.s. persoonlijk ben ik zelf voorstander van voetballen op echt gras, maar dat zal wel met mijn leeftijd te maken en het feit dat ik geen technische speler ben ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding