Wat als Achilles 29 kampioen wordt in de topklasse, dan willen beide kampioenen (Ook IJsselmeervogels) niet promoveren, wie promoveert dan?

Of Promoveert er dan niemand en blijft Almere City in de jupiler league?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (4)

Die gene die 2e word
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan promoveert niemand en blijft Almere in de Jupiler league
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat de Topklasse zondag net zo'n spannend slot heeft als de eredivisie. Op de laatste speeldag maken de nummer 1 en 2 uit wie er kampioen van de zondagsklasse wordt.
Alleen als Achilles wint zullen zij zondagskampioen worden, wordt het een gelijkspel, dan gaat Oss de finale om het algeheel amateurkampioenschap spelen.
In dat geval promoveert Oss, omdat zij in tegenstelling tot de IJsselmeervogels al wel hebben aangegeven te willen promoveren (zij zijn er vorig jaar ook gedegradeerd uit het betaalde voetbal).

Als het om Achilles en IJsselmeervogels gaat, dan heeft Almere City mazzel en mogen ze nog een jaar proberen degradatie te ontlopen.

Maar nogmaals, ik vermoed dat dat niet gaat gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als in beide competities een club kampioen wordt die heeft aangegeven niet te willen promoveren dan blijft de nummer laatst in de Juup gehandhaafd.

Zaterdag: IJselmeervogels (wil niet)
Zondag: TOP (wil wel) / Achilles'29 (wil niet)
laatste Juup: Omniworld

(Het spijt me trouwens voor de andere clubnamen, ik vertik het nl om die troep die ze bedacht hebben te gebruiken)

Zondag as is de laatste wedstrijd die bepalend is voor het kampioenschap in de Zondag.
Speelt TOP minimaal gelijk dan zijn ze kampioen. Wint Achilles, dan eindigen beide ploegen met een gelijk aantal punten en volgt er nog een beslissingswedstrijd op neutraal terrein. Het doelsaldo is dus NIET bepalend!

Toegevoegd na 4 minuten:
Na het behalen van het kampioenschap worden er overigens nog twee wedstrijden gespeeld om het algeheel kampioenschap. Kampioenen van Zaterdag en Zondag tegen elkaar dus.
De winnaar van deze tweestrijd heeft het recht om te promoveren. Ziet deze club af van dit recht, dan mag de verliezend finalist bepalen of zij willen promoveren.

In het algemeen geldt:
TOP en Achilles spelen gelijk (of TOP wint) : TOP kampioen en promoveert, Omniworld degradeerd. Ongeacht wat de uitslag is van de algeheelkampioenswedstrijd.