waarom zijn voetbal wedstrijden op de tv altijd mannen?

laatst weer zo'n wedstrijd, was m'n vader aan het kijken, en dan zie je weer een mannen wedstrijd, waarom zie je nooit een vrouwen wedstrijd??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moeten wij trouwens altijd naar voetbal kijken ?
Het is zo ingeburgerd dat ze er films voor schrappen...
Dat zullen ze voor een bvb. een rallywedstrijd nooit doen, hoewel dat een spectaculair gebeuren is.

Het beste antwoord

Er komt wel vrouwenvoetbal op tv hoor, kijk rond de zomerperiode maar eens op eurosport. Daar wordt veel vrouwenvoetbal (WK's en EK's) uitgezonden. Mannenvoet heeft meer animo en wordt daarom op de bekendere zenders uitgezonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De wedstrijden die op TV worden uitgezonden zijn vaker belangrijke wedstrijden, tussen teams die goed willen worden.

Nu is het wetenschappelijk en algemeen bekend dat mannen gewoon beter kunnen voetballen dan vrouwen (niet hatelijk bedoeld).

Dus vandaar dat voetbalclubs geen vrouwen in hun team hebben, en er dus ook geen vrouwen in de wedstrijden op tv voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je stelling dat het wetenschappelijk bewezen zou zijn dat mannen beter voetballen kunnen ben ik het niet eens. Heb je ook ergens een bron of iets dergelijks ?
Omdat meeste vrouwen niet graag naar voetbal kijken denk ik :)
(Ikzelf kijk ook niet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het als minder amuserend wordt beschouwd. Het vrouwenvoetbal van nu heeft ongeveer het niveau van mannenvoetbal uit de jaren '50 ( grootheden uitgesloten). Wat ook opmerkelijk is, is dat uit de Eredivisie voor vrouwen steeds meer teams verdwijnen. Blijkbaar zien ze zelf ook in dat het (commercieel) niks brengt. Ik vind dat vrouwenvoetbal door moet zetten alleen niet betaald en ook niet op tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvankelijk is er erg weinig animo geweest voor vrouwenvoetbal. En omdat het nou eenmaal om kijkcijfers gaat in de tv wereld werden er geen voetbalwedstrijden van vrouwen uitgezonden. Tegenwoordig wordt vrouwenvoetbal steeds meer geaccepteerd en zijn er ook wedstrijden van vrouwen die uitgezonden worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannelijke voetballers zijn sneller, sterker, ...
Daardoor zijn de wedstrijden aantrekkelijker om te kijken, ook omdat ze door hun betere kwaliteiten betere combinaties kunnen maken.

...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is af en toe wel op TV.
Eurosport zend regelmatig dameswedstrijden uit, op de Duitse zenders wordt het ook vaker uitgezonden (maar daar zijn ze qua professionalisering ook al veel verder dan hier).

In 2009 toen de Oranje dames het EK in Finland speelden, toen zijn een groot aantal wedstrijden van hen live uitgezonden.

Daarnaast wordt er op professioneel niveau ook door veel meer teams mannenvoetbal gespeeld dan vrouwenvoetbal.
De Nederlandse eredivisie voor mannen telt 18 clubs. De eerste divisie telt ook 18 clubs en daaronder zitten dan weer de topklasses.

Qua betaald damesvoetbal heb je alleen een eredivisie met 8 clubs.
(tenminste: deze competitie nog 8 clubs. Enkele clubs hebben aangegeven te willen stoppen met damesvoetbal, enkelen hebben aangegeven toch door te gaan en er is ook een club die nieuw toe wil treden (RBC).

http://www.eredivisievrouwenvoetbal.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ze denken dat meisjes niet kunnen voetbalen