Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik vraag me af wat de overtreding is waar een scheids een indirecte vrije trap in het strafschopgebied kan geven.

(gek woord trouwens, indirecte vrije trap)

Ik denk dat het een keepersfout is (terugspeelbal), maar ik ben niet zeker van mijn zaak. Of is de hele regel afgeschaft? BVD.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar een.... Vrije trap -voor- kan geven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor, die regel van de terugspeelbal bestaat nog steeds. Daarnaast dient een scheidsrechter voor elke lichte overtreding b.v. een hoog geheven been of obstructie binnen het strafschopgebied een indirecte vrije trap te geven, hetgeen tegenwoordig vrijwel nooit meer gebeurt. Of men geeft er een strafschop voor of men wuift het weg, maar een indirecte vrije trap binnen het strafschopgebied is nog steeds mogelijk !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja terugspeel bal in handen. Dan krijg je een indirecte vrije trap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja inderdaad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verder is een indirecte vrije trap volgens mij alleen in bepaalde gevallen binnen de 16meter. Zoals (al eerder gezegd) bij een terugspeelbal of gevaarlijkspel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding