Wie bepaalt de kleur van de keeperstenues bij voetbalwedstrijden? Mogen ze zelf een kleurtje kiezen (uiteraard anders dan die van de spelers)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
7.4K

Antwoorden (3)

Voorgeschreven is dat een keeper goed moet opvallen in het veld, hij mag niet opgaan tussen de veldspelers. De kleur van het tenue mag dus niet te dicht in de buurt liggen van het tenue van zijn eigen spelers en die van de tegenstander. Dat is de voorwaarde. Voor de rest mag de kepper of club ( of in overleg tussen deze twee partijen) zelf bepalen welke kleur tenue de keeper draagt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het zo dat een eventuele sponsor een mening heeft in de kleur van de keeperskleding. Verder mag dit niet hetzelfde zijn aan de kleur van de tegenstander of het eigen team, en niet de kleur van wat de scheidsrechter draagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor voetbal wedstrijden bepaalt de scheidsrechter dit uiteraard mag jij niet de zelfde kleur shirt hebben als de veld spelers of iets wat daar op lijkt