Mag je bij voetbal scoren vanuit een ingooi zonder dat iemand hem na de worp aanraakt?

Dus er is een ingooi en je krijgt kans om hem in een doel te gooien bij voetbal, telt dat? Mag dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uit een inworp kan niet direct gescoord worden. Als de bal na een inworp, zonder aangeraakt te zijn, in het doel beland dient er een doeltrap gegeven te worden. Als de bal onderweg wel is aangeraakt is het wel een geldig doelpunt. Toegevoegd na 3 minuten: "Kan je scoren uit een ingooi? Nee, volgens het regelboekje van de KNVB. Dat geldt trouwens ook als je de bal in je eigen doel zou gooien. Dat kan gebeuren als je de bal bijvoorbeeld naar de keeper gooit en deze een stomme fout maakt. Gelukkig telt je inworp dan niet als eigen doelpunt. Gooi je de bal in één keer in het doel van de tegenstander, dan krijgt die tegenpartij een doelschop. Vliegt de bal per ongeluk in je eigen doel, dan krijgt je tegenstander een hoekschop. Net als wanneer de bal over de achterlijn zou rollen."

Bronnen:
http://pupillen.voetbal.nl/article/12725/v...

Nee telt niet

Mag wel maar hij telt niet en je moet wel erg ver gooien

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100