Geeft een inname van creatine, enkel na een intense training of wedstrijd (3x per week dus) ook effect?

Om meer kracht te ontwikkelen bij het voetballen besloot ik creatine te gaan innemen na elke intense wedstrijd of training (2x training en 1 wedstrijd per week). Op de verpakking staat echter: "Neem gedurende 4 weken 8 tot 12 g per dag. Neem daarna 2 tot 4 weken geen creatine in." Wat is het nut van deze pauze? Ik neem nu dus gewoon 3x per week 4g in. (Ik ben een beetje onzeker over sommige supplementen dus neem ik er liefst niet teveel van in).
Haalt het in mijn geval eigenlijk wel iets uit?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik ben vegetariër eigenlijk...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan het gewoon gebruiken, zoals het aangegeven is op de verpakking. Het stoppen is nodig, omdat je lichaam anders went, en zelf niets meer aanmaakt. De Creatine heeft dan ook geen effect meer. De voorraden creatine in het lichaam kunnen nooit uitgeput geraken. Maar de hoeveelheid creatinefosfaat kan wel vlug uitgeput zijn, waardoor de energieproductie verzwakt. Na 5 tot 10 seconden zware training kan de voorraad creatinefosfaat erg laag zijn, en na 30 seconden zelfs volledig uitgeput. Het spreekt vanzelf dat het tijd vraagt om de voorraden weer aan te vullen. Het lichaam beperkt de voorraad creatine tot een bepaald niveau en eens deze hoeveelheid bereikt is (natuurlijk of in supplementvorm dus), stopt de productie. Voor de gemiddelde persoon ligt dit op 120gr. Blijf de creatine gewoon gebruiken, je kan het goed gebruiken omdat je veel sport en vegetariër bent. Maar wel gewoon doen wat er op het pakkie staat, 4 tot 8 weken, elke dag. Kan ook gewoon elke ochtend in je glaasje sap. Na deze periode dan even een pauze inlassen van een aantal weken. Daarna gewoon weer oppikken zoals je gewend was. Hier lees je alles over het belang van creatine gebruik. http://www.mannen-gezondheid.com/wat-is-creatine.html

Creatine suppletie is absoluut niet nodig als je voldoende rood vlees eet. Sterker: teveel creatine wordt keurig uitgeplast. Ik adviseer je geen geld te besteden aan dit spul.

Je moet na tijdje stoppen met gebruik omdat je lichaam stopt met zelf maken van creatine,hiermee gaat lichaam weer zelf aanmaken

af. Als je mono hydraat,pyruvaat of picolynaat gebruikt. dan moet je het elke dag gebruiken. Dus ook de dagen dat je niet traint. Wil je enig baat hebben bij het middel moet je echt 10-12 gram per dag verdeeld over de dag nemen. Dee betere creatine is de CEE (Creatine Ethyyl Ester) de beste. Die werkt gelijk en hoef je niet eerst een buffer op te bouwen. Train ze :-) Toegevoegd na 4 minuten: Het nut van die pauze is omdat je lichaam steeds minder creatine opneemt en als je geen pauze neemt je dus voor niets creatine gebruikt. Na een pauze van tenminste 2 weken, wordt creatine weer optimaal opgenomen door je spieren. De hoeveelheid en de manier dat je het nu gebruikt is in feite dus zinloos en zall geen effect hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100