Word jij ook zo gek van dat geluid bij de confederation cup ????

De vuvuzela is de naam van dat ding waar ze op blazen.

De vuvuzela is inmiddels hét gespreksonderwerp tijdens de Confederations Cup in Zuid-Afrika. Het monotone geluid van de plastic hoorn is de televisiekijker tot last en ook diverse toeschouwers op de tribunes doen uit voorzorg oordopjes in. "De vuvuzela is nu eerst een probleem van de televisiemaatschappijen en niet van de FIFA", reageerde FIFA-preses Sepp Blatter vandaag tijdens de persconferentie.

Please Wait ...
"Zij moeten voor dit moment met technische middelen het probleem voor de kijker kunnen oplossen", vervolgde Blatter. "Natuurlijk blijft het wel een zorg voor de toekomst. De FIFA en het organisatiecomité van het WK zullen na dit toernooi alles evalueren." Het wereldkampioenschap voetbal vindt volgend jaar in Zuid-Afrika plaats.

bron: Telegraaf - Telesport

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Ja, even is leuk, maar 90 minuten is echt te veel.
Je kunt de verslaggever amper verstaan. Die arme man, die zal het ook wel aan de oren hebben.

Aan de andere kant, het is wel de charme van Afrika. Wacht maar tot het WK volgend jaar begint, dan gaan we het echt krijgen. Dan komen al die Afrikaanse landen weer met hun eigen tovenaars. Er zijn weinig dingen waar ik zo van kan genieten als de combinatie van voetbal en zwarte magie :)

http://voetbalinafrika.web-log.nl/voetbalinafrika/2008/01/kwartaalblad_su.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Heerlijk vind ik dat... Ik zat net te denken om ze hier in Nederland in te gaan voeren... Ik weet zeker dat er een grote markt voor is...

Maar het zal wel verboden worden, omdat het als wapen gebruikt kan worden, maar ik hou van het zoemen van bijen, die beestjes staan op uitsterven en zo herinner ik me het geluid weer... Heerlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor ik vind het niet vervelend... maar ik ben ook niet echt een voetbalkijkerd... ik vind het wel een gezellig gezoem...
de misthoorn-geluiden die hier in Nederland klinken op een mooie zomeravond in de tuin als Nederland een punt scoort op het EK dat door alle buurtbewoners buiten of met open deuren wordt bekeken vind ik veeeeel irritanter...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, heb er geen last van. Na een tijdje 'luister je er over heen'. Bovendien, die Zuid-Afrikanen maken er een behoorlijk feest van! Da's nog 'ns wat anders dan die Hollandse hoempapa!
Bijkomend voordeel: je hoort de commentator minder, hoef je dat dieptrieste gemekker ook niet meer aan te horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Af en toe is het wel leuk, maar om nou negentig minuten lang zo'n toeter te horen is inderdaad vervelend. Hopelijk dat het straks tijdens het WK minder is. Het zou beter zijn als gewoon gaan zingen, dat klonk veel beter.

Toegevoegd op 18-06-2009 23:04:06
Aan de andere kant is het wel typisch Zuid-Afrikaans. Net zoals in het oude Oost-blok ook weer toeters worden gebruikt. Misschien went het ook wel na een tijdje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word er absoluut niet gek van. Dat komt doordat ik geen sport kijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, behoorlijk irritant. Dat wordt straks bij het WK tv kijken met het geluid uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst lette ik erop, omdat het nogal in het nieuws was. Maar nu hoor ik het niet echt meer, het stoort me niet meer. Hoorde de commentator vandaag zeggen, dat dat ding volgend jaar uit de stadions verbannen wordt. Dat zou dan toch wel weer fijn zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, is dat het... ik zat me al groen en geel te ergeren aan dat muggengezoem.... wat een herrie.

en ja, ik wordt er gek van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, als je daar niet tegenkan moet je het geluid uitzetten. Toeters horen bij het voetbal, bij het schaatsen vraag je toch ook niet of het dweilorkest even wil stoppen.

Voetbal is emotie en op de tribunes moet het een feestje zijn! Heb je anders liever dat ze elkaar de hersens inslaan?