Ik verlies altijd zo dik met voetbal. Welke formatie moeten we spelen om achterin goed te verdedigen maar ook voorin iets kunnen uitrichten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K

Antwoorden (9)

4-4-2 met op het middenveld op de buitenkant aanvallend en goed de buitenkant benutten !!! Zo staan wij 1e
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik Doe altijd 4-3-3 of 4-2-2-2. met 4-4-2 heb je minder kans voorin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4-3-3, makkelijker om te combineren plus en sterke verdedeging en twee buitenspelers en een spits die alles erin kan werken met een gebalanceerd middelveld! ik hoop dat je hier wat aan hebt, op onze club gebruiken we deze tactiek altijd met het spelen via de vleugels!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achterin de ruimtes zo klein mogelijk maken, 1 sterke spits voorin die de bal vast kan houden
Lange ballen op spits spelen en snel bijsluiten bijbalverlies weer snel omschakelen en ruimtes weer klein maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
451.

Je zorgt dat de verdediging als een huis staat en dat de middenvelders kunnen helpen. Natuurlijk niet alle 5 helemaal ingezakt naar achteren. Vooral op de counter spelen en zorgen dat je een balvaste spits hebt. Je passt de bal naar hem en hij houd de bal vast tot de andere middenvelders er zijn om hulp te bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4-2-3-1 net als Nederlands elftal die is geweldig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5-0-5,
ram de bal maar naar voren en succes ermee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het totaal voetbal van oranje uit '74 en '78 :)
Bij balbezit goede afspraken maken wie er mee gaat naar voren, zorg dat je altijd wat spelers achter de bal houd maar laat je spelers naar voren rennen zodra de bal word veroverd, hoe meer spelers voor het doel hoe meer kans dat ie erin gaat, opstelling is dan van minder belang.