Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste mijn conditie opbouwen zodat ik een langere uithoudingsvermogen heb??(zie uitleg)

Ik speel al jaren voetbal en toch stuit ik weer op hetzelfde probleem. Ik train 2 maal per week en met de wedstrijden heb ik het gevoel dat ik het niet volhoud. Het lijkt mij het beste om buiten mijn trainingen nog zelf 1 maal per week aan mijn conditie te werken. Nu wil ik weten wat het beste zou werken, ik dacht aan joggen maar ik denk dat dit niet zo helpt, ik heb het al wel vaker gedaan. Misschien dat zwemmen beter is, maar daar heb ik ook geen ervaring mee. Ik wil dus 90 +min voluit kunnen spelen en er 200 % voor gaan, kan iemand mij hierbij helpen...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
11.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door interval trainingen zorg je dat je conditie omhoog gaat. Je rent eerst zacht, en dan opeens op je allerhardst, en dan weer zacht. Dit zorgt dat je hart de heletijd moet worden bijgesteld.

Als je zacht rent, is je hartslag laag, als je hard rent veel hoger. Als je een half uurtje gaat rennen kan je het beste zo trainen:

5 minuten joggen
1 minuut op je allerhardst rennen
5 minuten joggen
1 minuut op je allerhardst rennen
2 minuten joggen
30 seconden op je allehardst
2 minuten joggen
30 seconden op je allehardst

enzovoort

Als je dit een paar keer doet en bijhoud, krijg je echt een goede conditie. Het is wel zwaar, maar je moet er door heen. Niemand bereikt wat zonder geduld.

veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met hardlopen kun je je algehele conditie prima verbeteren. Met deze weetjes pak je het extra efficiënt aan.