Hoe kan ik het beste mijn conditie opbouwen zodat ik een langere uithoudingsvermogen heb??(zie uitleg)

Ik speel al jaren voetbal en toch stuit ik weer op hetzelfde probleem. Ik train 2 maal per week en met de wedstrijden heb ik het gevoel dat ik het niet volhoud. Het lijkt mij het beste om buiten mijn trainingen nog zelf 1 maal per week aan mijn conditie te werken. Nu wil ik weten wat het beste zou werken, ik dacht aan joggen maar ik denk dat dit niet zo helpt, ik heb het al wel vaker gedaan. Misschien dat zwemmen beter is, maar daar heb ik ook geen ervaring mee. Ik wil dus 90 +min voluit kunnen spelen en er 200 % voor gaan, kan iemand mij hierbij helpen...?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door interval trainingen zorg je dat je conditie omhoog gaat. Je rent eerst zacht, en dan opeens op je allerhardst, en dan weer zacht. Dit zorgt dat je hart de heletijd moet worden bijgesteld. Als je zacht rent, is je hartslag laag, als je hard rent veel hoger. Als je een half uurtje gaat rennen kan je het beste zo trainen: 5 minuten joggen 1 minuut op je allerhardst rennen 5 minuten joggen 1 minuut op je allerhardst rennen 2 minuten joggen 30 seconden op je allehardst 2 minuten joggen 30 seconden op je allehardst enzovoort Als je dit een paar keer doet en bijhoud, krijg je echt een goede conditie. Het is wel zwaar, maar je moet er door heen. Niemand bereikt wat zonder geduld. veel succes.

Ik zelf doe al 15 jaar aan hardlopen, het beste wat er is, is een intervaltraining, ik zal hieronder een bron voor je neerzetten zodat je kan kijken wat het inhoud:)

je zou kunnen proberen meer conditietraining te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100