Hoe kan ik het beste mijn conditie opbouwen zodat ik een langere uithoudingsvermogen heb??(zie uitleg)

Ik speel al jaren voetbal en toch stuit ik weer op hetzelfde probleem. Ik train 2 maal per week en met de wedstrijden heb ik het gevoel dat ik het niet volhoud. Het lijkt mij het beste om buiten mijn trainingen nog zelf 1 maal per week aan mijn conditie te werken. Nu wil ik weten wat het beste zou werken, ik dacht aan joggen maar ik denk dat dit niet zo helpt, ik heb het al wel vaker gedaan. Misschien dat zwemmen beter is, maar daar heb ik ook geen ervaring mee. Ik wil dus 90 +min voluit kunnen spelen en er 200 % voor gaan, kan iemand mij hierbij helpen...?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door interval trainingen zorg je dat je conditie omhoog gaat. Je rent eerst zacht, en dan opeens op je allerhardst, en dan weer zacht. Dit zorgt dat je hart de heletijd moet worden bijgesteld. Als je zacht rent, is je hartslag laag, als je hard rent veel hoger. Als je een half uurtje gaat rennen kan je het beste zo trainen: 5 minuten joggen 1 minuut op je allerhardst rennen 5 minuten joggen 1 minuut op je allerhardst rennen 2 minuten joggen 30 seconden op je allehardst 2 minuten joggen 30 seconden op je allehardst enzovoort Als je dit een paar keer doet en bijhoud, krijg je echt een goede conditie. Het is wel zwaar, maar je moet er door heen. Niemand bereikt wat zonder geduld. veel succes.

Met hardlopen kun je je algehele conditie prima verbeteren. Met deze weetjes pak je het extra efficiënt aan. - Voor een goede conditie moeten je longen zich met voldoende lucht kunnen vullen. Daarnaast moet het hart krachtig kunnen pompen om een inspanning te kunnen leveren. Conditie moet je opbouwen en onderhouden door het hart en de longen aan het werk te zetten. Bewegen dus! - Om je conditie op te bouwen moet je hartslag worden opgevoerd. Hoe hoog, hangt af van je (kalender)leeftijd. Het ideale hartslagniveau bereken je door de leeftijd af te trekken van het getal 220, en daar vervolgens 65 procent en 85 procent van te nemen. Je traint optimaal als je hartslag tussen die twee getallen blijft. - Als je sport kun je wel 150 liter zuurstof per minuut inademen (ongetraind slechts 80 tot 100 liter). Met meer zuurstof in je bloed kan je lichaam beter verbranden. Daardoor kun je weer betere prestaties leveren. - Naast lopen, fietsen en zwemmen zijn roeien, schaatsen en langlaufen perfecte conditiesporten. Hier kun je veel handige tips en leuke informatie over jouw levensstijl en je gezondheid vinden: http://adv.jeltests.nl/2005/articledetail.asp?id=2602 Succes!

Ik zelf doe al 15 jaar aan hardlopen, het beste wat er is, is een intervaltraining, ik zal hieronder een bron voor je neerzetten zodat je kan kijken wat het inhoud:)

Bronnen:
http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_...

Als je 2 keer per week traint en een maal per week een wedstrijd speel, dan zou je normaal gesproken voldoende conditie moeten hebben. Als dat niet zo is, dan is wat andere G.V zeggen een oplossing. maar je bent niet voor niets lid van een voetbalclub, en daarom zou ik zeker dit probleem voorleggen aan de trainer en leider van je elftal. 90 min voluit gaan zoals je zeg is best wel moeilijk, je zal moeten leren om te doseren. Aan je instelling ontbreekt niets, dat kan ik duidelijk afleiden aan je vraag. Heel veel succes.

je zou kunnen proberen meer conditietraining te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100