Wanneer zit een bal "in de kruising"?

Als er bij voetbal wordt gescoord, hoor je wel eens dat "de bal in de kruising zit". Maar in welke situatie zeg je dat nou eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
11.8K

Het beste antwoord

Op de kruising van doelpaal en lat.
Zie de foto voor de 2 mogelijkheden
(linksboven of rechtsboven waar de bal is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als de bal het doel in gaat via (of vlakbij) een van de hoeken van de lat met de paal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn er geen hele strikte normen voor; ik hoor het vooral als de bal in de bovenhoeken van het doel komt, dus tegen de 'kruising' van de doelpaal en de bovenlat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rechtsboven of linksboven in
dichterbijste van de lat