Kan een scheidsrechter met een slechte wil bijv. de Eredivisie echt volledig zijn gang gaan?

Stel: PSV en FC Twente staan aan het einde van het seizoen bovenaan, met 1 punt verschil in het voordeel van PSV. In de laatste speelronde speelt PSV uit bij FC Groningen en FC Twente uit bij Ajax. FC Twente wint bij Ajax en is zodoende kampioen, als PSV niet wint. PSV krijgt in de wedstrijd bij FC Groningen 2 onterechte rode kaarten, 4 penalty's (waarvan 3 onterecht) en vele andere beslissingen tegen, waardoor het uiteindelijk 3-3 wordt, ondanks dat PSV heel veel beter was dan FC Groningen. Wordt in zo'n geval de wedstrijd overgespeeld, of wordt FC Twente dan gewoon kampioen, oftewel: kan de scheids volledig zijn gang gaan, of zijn er grenzen waardoor de KNVB besluit de wedstrijd over te laten spelen?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik bedoel dat de 4 scheidsrechters express ervoor zorgen dat een bepaalde ploeg niet wint, het is onwaarschijnlijk, maar stel dat het toch gebeurt...er staat immers veel op het spel!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K

Het beste antwoord

Als dit overduidelijk is dan zal PSV hierover bij de KNVB klagen en kan deze inderdaad de wedstrijd over laten spelen. Wil de KNVB dit niet dan kan PSV volgens mij naar de UEFA gaan en anders naar een of ander internationaal sporthof om tegen deze gang van zaken bezwaar aan te tekenen.

Maar als er hele onwaarschijnlijke dingen gebeuren op het veld dan ga ik er vanuit dat PSV van het veld afstapt voordat de wedstrijd is uitgespeeld en dan zal de wedstrijd gestaakt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord, dankjewel! Denk overigens niet dat ze het veld afstappen hoor, dan krijgen ze zelf strafpunten:P.

Andere antwoorden (4)

er staat ook een 4de official op het veld die als het echt te gek wordt met de scheidsechter wel zal ingrijpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe kan de scheids zijn gang gaan hij is immers de baas op het veld, wie er beter speelt doet er niet toe, het gaat om de meeste doelpunten om een wedstrijd te winnen.
Een scheids hoort onpartijdig te zijn en laten we er maar vanuit gaan dat ze dat zijn. Maar het is ook een mens die fouten kan maken, maar het over spelen van wedstrijden door onenigheid over beslissingen van de scheidsrechter is volgens mij nog nooit gebeurt. Denk dat dan het einde ook helemaal zoek is.
Het is en blijft een spelletje met winnaars en verliezers.
Met de ene keer pech vanwege een verkeerde beslissing van de scheids en de andere keer heeft een club net het geluk aan zijn kant door eenzelfde beslissing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel stel stel, en als ineens een paar buitenaardse wezens het veld op komen en er bij AGOVV ineens vele goals in schoppen wint AGOVV de wereldbeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan niet, deze hebben geen KNVB spelers pas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De scheids zal dan affluiten.
de scheidsrechter is eigenlijk de man op het veld die het spel soepel en eerlijk moet verlopen en mag dus niet fluiten in het voordeel van een bepaalde club of tegen een bepaalde club , helaas gebeurt dit wel vaak op de nederlandse velden, de scheids kan beslissingen nemen die echt een grote invloed hebben op de wedstrijd , daarmee kan hij een team enorme voordeel mee verlenen, dus met een slechte wil kan hij inderdaad een wedstrijd volledige een andere wending geven , gebeurt dit te vaak dan zal het niet onopgemerkt worden en word hij hier op aangesproken.