Wat is een challenge in tennis?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tennis
5.4K
SentWierda
3 jaar geleden
Op 29 januari 2011 is de vraag gesteld: Hoeveel challenges krijgen tennissers pet wedstrijd? Met 3 antwoorden.
LeonardN
3 jaar geleden
@SentWierda Ja en?
De antwoorden die daar op zouden komen geven op zich niet een antwoord op deze vraag.
SentWierda
3 jaar geleden
@LeonardN. Iemand die niet de spelregels van tennis kent, kan uit de vraag en het antwoord niet afleiden dat er meer dan één challenge per wedstrijd is. Vandaar mijn verwijzing naar de eerder gestelde vraag. In het beste antwoord wordt de uitleg gegeven.
Als je bij Google intikt "challenge tennis regels", dan krijg je de vraag uit 2011 zelfs als eerste zoekresultaat.
LeonardN
3 jaar geleden
"Iemand die niet de spelregels van tennis kent, kan uit de vraag en het antwoord niet afleiden dat er meer dan één challenge per wedstrijd is"
Ja, maar dat is ook de vraag hier helemaal niet. Dus niet zo relevant.
Ketchup
2 jaar geleden
SentWierda, in de US open krijg je 3 challanges aan het begin van je match, bij elke tiebreak en set komt er eentje bij. Krijg je gelijk met je challenge, dan verlies je er geen. Indien je ongelijk heb verlues je er wel een

Antwoorden (1)

Bij een challenge in tennis wordt het besluit van de scheidsrechter aangevochten. Een van de spelers heeft dan twijfels over het besluit, en wil dat de situatie (beter) wordt onderzocht, zodat er mogelijk een nieuw besluit wordt genomen dat in het voordeel is van de betreffende speler. Vrijwel altijd gaat dit over het al dan niet "uit" zijn van een bal. Vaak komt de scheidsrechter dan uit zijn stoel om op de baan de plek van het neerkomen van de bal precies te bekijken en aan te wijzen.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
oké bedankt!
Antoni
3 jaar geleden
Tot je dienst!