Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb geen gevoel meer in sport, alsof ik controle kwijt ben over bewegingen, hoe komt dat?

Ik tennis nu al meer dan 5 jaar en ik kan toch wel tennissen. Maar ik heb nu opeens last van dat wanneer ik begin aan een nieuwe training ik gewoon helemaal niet meer weet hoe ik moet tennissen, ik heb gewoon helemaal geen gevoel meer in mijn bewegingen dat ik moet doen en dit heb ik toch al een hele maand. zou iemand mij hier meer uitleg kunnen overgeven?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tennis
6.2K
Amadea
4 jaar geleden
Het kan misschien met een soort verzadiging te maken hebben: je hebt al zó lang les gehad, dat je het nu gewoon op jezelf moet gaan doen. Dit heb ik tenminste ondervonden met muzieklessen: toen ik stopte met de muziekschool ging ik vrijer musiceren en werd mijn spel aanmerkelijk beter. Die drang om goed te presteren kan op een gegeven moment gaan tegenwerken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je zou het kunnen voorkomen met extra arm en been-oefeningen of lang rennen voordat je gaat beginnen met trainen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding