ik heb geen gevoel meer in sport, alsof ik controle kwijt ben over bewegingen, hoe komt dat?

Ik tennis nu al meer dan 5 jaar en ik kan toch wel tennissen. Maar ik heb nu opeens last van dat wanneer ik begin aan een nieuwe training ik gewoon helemaal niet meer weet hoe ik moet tennissen, ik heb gewoon helemaal geen gevoel meer in mijn bewegingen dat ik moet doen en dit heb ik toch al een hele maand. zou iemand mij hier meer uitleg kunnen overgeven?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tennis
6.2K
Amadea
4 jaar geleden
Het kan misschien met een soort verzadiging te maken hebben: je hebt al zó lang les gehad, dat je het nu gewoon op jezelf moet gaan doen. Dit heb ik tenminste ondervonden met muzieklessen: toen ik stopte met de muziekschool ging ik vrijer musiceren en werd mijn spel aanmerkelijk beter. Die drang om goed te presteren kan op een gegeven moment gaan tegenwerken.

Antwoorden (1)

Je zou het kunnen voorkomen met extra arm en been-oefeningen of lang rennen voordat je gaat beginnen met trainen