Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben 17 jaar en tennis al toenik 4 jaar was. mijn rating is 5,0 en mijn vraag is of ik nog proftenniser kan worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tennis
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Al 13 jaar getennist, en momenteel een 5,0.
Als je proftennisser wilt worden zal je meer, harder en technischer moeten gaan trainen, en dat is nog geen garantie dat het gaat lukken.
Met veel wilskracht en hard werken zou het nog mogelijk kunnen zijn.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Wat bedoel je met 'proftenniser'? Als je grand slams wilt gaan spelen moet ik je teleurstellen, dat is waarschijnlijk niet meer mogelijk. Ik ken wel een aantal mensen die kunnen rondkomen van tennis door het geven van tennistrainingen, spelen van toernooien en spelen van competities. Hier hoef je (uiteraard) minder goed voor te zijn en kan nog wel een mogelijkheid zijn, maar zoals in het vorig antwoord is aangegeven vereist dat erg veel training en inzet.

Ter vergelijking: Ik ben 25 jaar en ben rond dezelfde leeftijd begonnen, toen ik 17 was zat ik net onder de 6. Ik speel nu vooral in de categorie 5 (bij toernooien) en af en toe een dubbel 4. Ik train 1 keer per week en ben sinds mijn 18de gaan roken. Met weinig inzet ben ik dus in acht jaar 1 categorie vooruitgegaan. Als je je echt inzet (talent is een pré) kun je categorie 2 bereiken en misschien zelfs een 1 worden, doch betwijfel ik dat je de top 10 van Nederland haalt.

Uiteraard zijn er veel meer factoren die invloed hebben over wat je kunt bereiken. Als je een trainer hebt waar je al een langere tijd bij traint kan die waarschijnlijk een beter beeld schetsen over wat mogelijk is en hoe je dit moet aanpakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding