Waar zijn over het algemeen meer verrassingen: in het mannen- of vrouwentennis?

Ik doel voornamelijk op de ATP- en WTA-toernooien. Met verrassingen bedoel ik een speler met een lagere ranking dan diegene die hij/zij verslaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tennis
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het eigenlijk over de ATP- en WTA-toernooien. Daar spelen zowel de mannen als de vrouwen 2 of 3 sets.

Antwoorden (2)

In het mannentennis waren van oudsher de meeste verrassingen, indertijd waren er maar een aantal vrouwen echt op een goed atletisch niveau en was er al een hevige concurrentie tussen de mannen. Richard Krajicek heeft er toen nog wel eens denigrerende opmerkingen over gemaakt, maar hij heeft zeker voor een gedeelte gelijk gehad naar mijn idee. Op het ogenblik is de concurrentie tussen de vrouwen ook erg serieus en zijn er bij elk toernooi wel 8 vrouwen die een goede kans maken om het toernooi te winnen en is de rest ook fysiek/atletisch van een goed niveau.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat betreft de 4 grand slam toernooien zijn er bij de heren de minste verrassingen, omdat de heren nou eenmaal best-of-5 spelen en bij de dames wordt best-of 3 gespeeld. Hoe kleiner het format hoe groter de kans op verrassingen.