Waarom kan een darts speler gooien bij een enorm kabaal en moet het bij een tenniswedstrijd muisstil zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tennis
2K

Het beste antwoord

Zelf beoefen ik toevallig beide sporten!

Als je kijkt naar het tennis, daar wordt je van jongs af aan al gedisciplineerd opgeleid. Hier sta je onder andere ook in formaties etc.

Als je dat dan vergelijkt met darten:
Daar begin je met een praatje, en op wat oudere leeftijd sta je in de kroeg met een biertje.

het komt er op neer..
de hele sfeer om de sport is totaal anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Die zijn dat gewend en het mag volgens de spelregels, godzijdank mag dat nog bij darts... vandaar... Dus omdat het mag, gebeurt het...

Toegevoegd na 14 minuten:
Kroegenlopers houden toch niet stil en op een lawn-tennis-court zijn de nette mensen wel geneigd gehoor te geven aan een oproep tot stilte, dus alle sporten zijn realistisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
umm.. traditie achtig iets. darten werd in cafe's gedaan tussen de gezelligheid. maar tennis ga je je speciaal voor kleden, speciaal veld ervoor, en concentratie! tennissen in een kroeg is al minder handig dan darten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Darters beginnen meestal in drukke kroegen waar het doorgaans rumoerig is. Kwestie van gewenning...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Darts vanouds een kroegsport is en Tennis een elitesport?
14 jaar geleden
Ja, goeie vraag!
Darts is een kroegensport, dat zijn de antwoorden tot dusver, dus herrie daarbij mag kennelijk.
Maar..., biljart dan, ook van een soortgelijke oorsprong. Bij wedstijden dáárin moet je echt wel je kop houden......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op grote toernooien word er echt wel een beetje verwacht dat het een beetje rustig is.
er zijn ook wel een paar dartspelers die meteen een probleem ervan maken als er wat mensen gillen als hij moet gooien. bv king kan hier slecht tegen.