Kun je wandelsokken gebruiken als sportsokken?

Ik ga een badmintonwedstrijd spelen en ik heb geen sportsokken, maar wel wandelsokken. Kan ik die gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat het niet zo'n verschil maakt of je met sportsokken of wandelsokken gaat badmintonnen.. Ik denk dat het wel kan :)

Ja, dat kun je rustig doen. Een groot pluspunt van wandelsokken in vergelijking met bijvoorbeeld katoenen sportsokken: ze zijn anatomisch gevormd. Een sok die zich naar je voet voegt, zal minder lubberen en uitzakken. Steeds vaker zie je paren met een linker- en een rechtersok, zodat ze nog beter aansluiten bij de vorm van je voeten. Ook zijn wandelsokken tegenwoordig vrijwel allemaal naadloos. Dat voorkomt blaren. Een wandelsok kun je wel gebruiken om mee te sporten, een sportsok is niet geschikt om mee te wandelen.

Ligt er een beetje aan wat voor wandelsokken je hebt. In principe matchen de meeste goede wandelsokken met type schoenen. Sommige sokken zijn echt geschikt voor stevige wandelschoenen of bergschoenen (niet echt voor sportschoentjes). Heb je dus (middel)dikke wandelsokken zou ik niet zo snel aanraden deze met badminton te gebruiken. Bij een dunnere wandelsok als de Falke TK5 zal het geen probleem zijn, verwacht ik.

Bronnen:
http://www.sokken.nl/sportsokken/wandelsokken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100