Mag je met tennis je lichaam gebruiken?

Ik speelde een wedstrijd. De bal was uit maar kwam net op mijn voet terecht. Ze zeiden toen dat het punt voor de tegenstander was. De volgende wedstrijd raakte de bal mijn arm en kwam over het net. En toen zeiden ze dat de bal niet telde. Heeft iemand antwoord op mijn vraag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ze hebben gelijk, ook al sta je meters buiten de baan, de bal moet eerst de grond of hindernis raken. Sterker nog: als jij serveert en je raakt de speler aan de overkant, punt voor jou. Klinkt raar, maar is wel logisch: je zou als ontvanger (of medespeler van de ontvanger) in de baan van de bal kunnen gaan staan om een goede service te voorkomen. regel 26 van de tennisspelregels

Bronnen:
http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=683

bij tennis mag je uiteraard alleen maar met je racket slaan als i op je voet arm komt telt i zowiezo niet en punt is voor de tegen stander

Je mag de bal alleen retourneren met het racket dat is verbonden met de hand (je mag je racket dus niet naar een bal gooien). Het antwoord is: neen.

Deze set regels stond bovenaan bij het zoeken dus als ik van deze regels uit ga als correct is het punt dus voor de tegenstander wanneer jij een bal tegen je lijf krijgt. http://tennis-rules.net/ Welk verschil probeer je eigenlijk te maken tussen "punt voor de tegenstander" en "bal niet telde". Lijkt me toch dat dat op hetzelfde neer komt.

met je lichaam is altijd een punt voor de tegenstander, je mag daarin tegen wel via stilstaande objecten naast de baan raken zolang de bal dan maar wel stuitert aan de helft van de ander.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100