hoe word je speelsterkte bij tennis berekend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
15.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa tog heel erg bedankt ik wou het graag weten :p groetjes jennifer

Antwoorden (3)

In bron 1 volgende uitleg gevonden:

Speelsterktebepaling
Aan het eind van het tennisseizoen (half november) wordt voor ieder KNLTB-lid de nieuwe speelsterkte bepaald. Dit gebeurt op basis van de eindejaarsrating die voortkomt uit het gemiddelde van de behaalde resultaten gedurende het seizoen, eventueel gecorrigeerd met een acceleratiewaarde, dempingwaarde of inactiviteitwaarde.

Na deze bepaling van de speelsterktes heeft iedere speler een nieuwe speelsterkte die een jaar hetzelfde blijft. Maar de actuele rating van de speler wijzigt in principe na iedere wedstrijd. Met onderstaande stroomschema’s kunt u per wedstrijd voor uzelf bepalen wat er wijzigt.

Ik had zelf nog nooit van speelsterkte gehoord. In bronvermelding twee vindt je een uitgebreide uitleg.

Sorry voor het rechtstreeks kopiëren uit een bron, maar had er zelf (als tennisfan) nooit van gehoord en wou je toch een basis uitleg geven.

Groeten,
JJanom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 14 en ik zit op tennis,, wat ik zelf had dat ik begon bij 9 ( dat doet volgens mij iedereen ). En toen ik iets van 2 jaar les had ging het naar een 8 ( wat ik hoorde: dat wel wel een 8,99 was). En dan als je een wedstrijd heb gewonnen in de competitie ga je steeds lager, niet in hele punten maar in punten achter de komma. Maar de hoeveelheid ligt volgens mij ook aan hoe goed de ander is. Dit is wat ik dus heb met mijn punten en ik denk dat het anders gaat met de profs!! Hoop dat je er wat aan hebt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begint bij 9 en gaat steeds lager. Na twee jaar spelen sta je overigens automatisch 8,99.
Door het spelen van een wedstrijd gaat je rating veranderen. Win je je wedstrijd, dan is je wedstrijdsrating een punt lager dan de rating van je tegenstander. Als dit hoger is dan je normale rating, telt de wedstrijd niet mee, het zou alleen maar ongunstig zijn.
Verlies je, is je wedstrijdsrating een punt hoger dan die van je tegenstander. Dit telt wel altijd mee.