Ik zoek een nieuw tennisracket, alleen weet ik niet wat ik voor een maat moet pakken?

de maten beginnen vanaf 1 t/m 4, dit zegt me niks. Op mijn oude tennisracket staat 680cm2 (dat zal wel de opp. van het blad zijn) en 4 1/2, usl 2. Nog staat er 55+/-6 IBS. Dit tennisracket was nog goed maar het is een beetje versleten, dus neem aan dat ik dezelfde maat moet. Kan iemand me helpen wat voor een maat ik moet
Bijv: 1, 2, 3 of 4?? Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
1.4K

Antwoorden (3)

Als je bij een sportzaak wilt kopen kan je oude raket meenemen voor de maat. Als je via internet iets wilt kopen is dat lastiger. Je kan dan bv je oude raket opmeten en dan bij een sportzaak gaan kijken welke maat dat is. Misschien heb je iets aan onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de maat niet zeker weet, zou ik naar een goede sportwinkel gaan. En je 'oude' tennisracket meenemen. Daar kunnen ze je vast wel goede advies geven over welke maat je moet hebben. Dan weet je ook welke maat je moet hebben, als je eventueel een racket op internet gaat bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat standaard wordt aangehouden is dat als je het racket vast hebt, er precies een vinger tussen nagels en handpalm moet passen.

Waarom??
- Als er teveel ruimte tussen zit ga je schuiven over de grip
- Te weinig ruimte spreekt voor zich. Vaak wordt het dan ook nog eens knijpen en dat is totaal niet de bedoeling bij tennis.

Kom je er niet uit ga dan net als hierboven naar een sportzaak en vraag het daar na.