Tennis: "in de competitie wordt in volgorde van afnemende speelsterkte gespeeld". Betekent dit uitgaande van dynamische speelsterkte of ranking?

Ik kan hierover niks in het competitiereglement vinden. De zin tussen aanhalingstekens komt uit het reglement.
"In volgorde van afnemende speelsterkte": betekent dat uitgaande van dynamische speelsterkte zoals vermeld op de site van de KNLTB, of uitgaande van de ranking van de speler zoals vermeld op de clubpas.

Ons team bestaat uit 5 spelers.
Speler 1 - ranking 7 - DSS 6,3
Speler 2 - ranking 7 - DSS 6,5
Speler 3 - ranking 7 - DSS 7,3
Speler 4 - ranking 7 - DSS 7,3
Speler 5 - ranking 8 - DSS 8,99

Als ik de zin uit het competitiereglement letterlijk zou toepassen dan betekent dat dat ik met spelers mag rouleren, en dat de hoogst genoteerde DSS speler dus niet per se de hoogste singel hoeft te spelen. Bijvoorbeeld, speler 3 zou ook kunnen spelen tegen een tegenstander met eveneens een ranking van 7, maar met een DSS van 6,2 (de hoogste van zijn team).

Klopt dit?

Hopende dat hier ervaren tennisspelers bijzitten :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
3.2K

Antwoorden (1)

ja, er word uitgegaan van het nummer dat op je pasje staat. je mag dus spelers rouleren die in ranking misschien veel hoger staan dan anderen. als je tijdens de enkels dus alleen maar 7 zou hebben, dan zou je een tactische opstelling kunnen verzinnen zodat je er 3 wint en 1 verliest.
ps. in welk team bij welke club speel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks. Ik had mezelf inmiddels ook overtuigd dat het om ranking op de clubpas, ofwel 'speelsterkte', gaat. Ik speel bij LTV Irmenloo in Heren 3 17+ :-)