Als je een top spin maakt bij tennis, wat is hiervan dan de bedoeling, en hoe doe dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
2.6K

Antwoorden (3)

De bedoeling is de bal makkelijker in te krijgen en het verschil tussen het 1ste en 2de stuiterpunt te vergroten.
Deze slag maak je door tijdens het balcontact de bal als het ware over ze kop te aaien, deze beweging krijg je door tijdens de slag met je pols te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de bal naar je toe komt, wijs je naar de bal met je hand waar het racket niet in zit. Dan haal je je racket naar achter. (Je moet het racket een beetje gesloten houden).
Dan sla je de bal en maak je de zwaai af, en eindigt met je racket aan de andere kant en je elleboog naar voren.
In het begin zal de bal vaak in het net gaan, door de greep van het racket. Maar oefening baart kunst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe je het doet staat hier al heel goed beschreven ,maar het doel is ,hard slaan zonder dat de bal ,snel uit is .de bal gaat hard ,het lijkt of hij uit gaat !maar daalt snel ,en stuitert hoger op dan vlak geslagen ,het is bijna omgekeerde slice .je geeft de bal een voorwaartse rol mee zo dat de bal hoger op springt .slice een tegen rol ,,die remt en stuitert veel minder of valt dood bij een stop bal !het doel is dus moeilijke ballen ,en gevarieerd slaan .de tegenstander het moeilijk maken !