Hoeveel challenges krijgen tennissers per wedstrijd?

Volgens mij verschilt het per wedstrijd, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tennis
16.5K

Het beste antwoord

Nee hoor, het verschilt niet per wedstrijd. Per set heeft een speler 3 challenges. Heeft een speler gelijk met z'n twijfel aan de call dan houdt hij/zij de challenge. Heeft de speler ongelijk dan raakt hij een challenge kwijt. Aan het begin van een tiebreak krijgt een speler een challenge erbij. Als ie er nog 1 over had heeft ie er dan 2. Bij het begin van de volgende set begint iedere speler weer met 3 challenges. Hoe verder na een challenge staat bij de link die ik voor je opzocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

per set 3 challenges, dus het klopt dat dit per wedstrijd kan verschillen.
Als een speler een challenge aanvraagt en het blijkt goed te zijn, dan behoud de spelers zijn challenges.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een onbeperkt aantal, dus dat is voor elke wedstrijd gelijk.

Maar een speler verliest het recht op “challenge” in een set indien hij of zij in die set drie keer een onterechte challenge heeft aangevraagd.