Wat kan ik doen voor kunstschaatsen in de zomer?

Ik zit op kunstschaatsen (dit seizoen begonnen). Maar in Maart is het seizoen jammer genoeg alweer afgelopen.
Weet iemand wat ik kan doen in de zomer om toch nog bezig te zijn met kunstschaatsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Schaatsen
3.1K

Antwoorden (3)

Op vakantie gaan naar Australië. Want daar is het winter als het bij ons zomer is.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.. Kon dat maar :') Maar, ik bedoelde natuurlijk qua oefeningen, training etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan? Daar een kunstijsbaan zoeken? Bij mijn weten kun je in Australie nergens op natuurijs schaatsen, omdat het daar gewoon niet zo koud wordt.
Amadea
11 jaar geleden
Ja, daar naar de ijsbaan. Want bij ons gaat die in september pas open.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan kun je beter naar Heerenveen gaan, daar hadden ze de afgelopen jaren de hele maand juni in ieder geval een ijsvloer liggen. http://schaatsen.nl/nieuws/2012-04-13-opnieuw-zomerijs-in-thialf
Je kunt gaan skeeleren, daarmee train je dezelfde spieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik ook met turnen! Alle turnverenigingen in Nederland gaan samen met de schoolvakanties. Wat ik dan meestal doe is gewoon bij fitness verschillende oefeningen gaan doen.
Bij kunstschaatsen vereist kracht, uithoudingsvermogen, coördinatie en snelheid (verzamelnaam: conditie).
Probeer dat maar eens te trainen bij een sportschool.
Daarnaast is lenigheid ook belangrijk natuurlijk, want als je een maand geen lenigheid traint, dan ga je snel achteruit. Probeer NA de warming up van fitness maar eens (statisch) te rekken en daarna pas de krachttraining!
Oefeningen zoals lunges of jumping lunges is een goede oefeningen, vooral omdat je ook je bilspier erbij pakt. Rechte en schuine buikspieren (abdomen) ook bijhouden. En vergeet vooral niet je onderrug!
Kijk gewoon rond op internet wat voor oefeningen je kunt gaan doen.
Succes!