Hoe blijven die schaatsers die op natuurijs bezig zijn warm. Het lijkt dat hun pakjes die ze aan hebben geen warmte of bescherming bieden.

Ik kijk net naar de wedstrijden in Biddinghuizen, het waait daar. Die pakjes zien er erg dun uit. Ze moeten toch verschrikkelijk koud worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
1.5K

Het beste antwoord

Thermo kleding,
benen blijven wel warm, voeten is lastiger
neopreen hoezen erover heen
north face of vaude zijn geode merken
hoofd ook goed warm houden want daar verlies je meeste warmte, ogen ook beschermen met bril.

en het iets bewegen houd je warm.
op weer kun je je kleden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je op hoog niveau schaatst krijg je het vanzelf warm van al die inspanning, ga er maar vanuit dat die pakjes warm genoeg zijn voor de schaatsers! Anders zouden ze niet kunnen presteren.

Misschien smeren ze bepaalde lichaamsdelen in met Vaseline tegen de kou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de inspanning zijn de spieren maximaal aan het werk en dat warmt het lichaam op. Die pakjes zijn winddicht maar wel ademend, net als een goeie regenjas zeg maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en misschien, als het heel koud is, door de wind, is een krant op je lichaam, een goed middel. dit houd de wind tegen en isoleert super goed!

vroeger in de elfstedentocht werd dit gebruikt, om de edele delen en buik/borsten te beschermen