Is groeipijn een rede om niet te gaan sporten?

Ik heb sinds vanmiddag erg last van groeipijn bij mijn enkel bij het lopen en rennen. Bij elke stap heb ik er last van. Zal het als ik ga hockeyen verdraagbaar zijn dus een beetje weggaan of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt het beter andersom zien: Als je last hebt van groeipijnen dan is het juist heel goed om te gaan sporten. Want dan hou je de gewrichten soepel. En bovendien is het vergeten van pijn juist gemakkelijker als je lekker bezig bent met je favoriete hobby. Wanneer ik hoofdpijn heb en naar de orkestrepetitie ga, dan is die pijn al heel snel verdwenen.

Nee groeipijn is geen goede reden om niet te sporten. Want groeipijn bestaat niet. Dat zit tussen je oren. Je zal wel een beetje iets verrekt hebben. Gewoon hockeyen. Als het echt niet gaat merk je het dan wel.

Groeipijn is inderdaad iets wat ter discussie staat maar ALS het al bestaat heb je er vooral 's nachts last van en in je lange pijpbeenderen en bij beide ledematen. Dit zit in je enkel, aan 1 been en niet 's nachts dus dat is geen groeipijn. Of het verstandig is om te sporten kan ik niet zeggen want ik weet niet wat het is maar groeipijn is geen reden om niet te gaan sporten. Toegevoegd na 2 minuten: Ter aanvulling: gewoon gaan hockeyen en goed opletten of het beter gaat of slechter, in het laatste geval even overleg hebben met iemand die er verstand van heeft of stoppen en een huisarts bezoeken morgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100