Is groeipijn een rede om niet te gaan sporten?

Ik heb sinds vanmiddag erg last van groeipijn bij mijn enkel bij het lopen en rennen. Bij elke stap heb ik er last van. Zal het als ik ga hockeyen verdraagbaar zijn dus een beetje weggaan of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hockey
2.5K

Antwoorden (3)

Je kunt het beter andersom zien: Als je last hebt van groeipijnen dan is het juist heel goed om te gaan sporten. Want dan hou je de gewrichten soepel. En bovendien is het vergeten van pijn juist gemakkelijker als je lekker bezig bent met je favoriete hobby. Wanneer ik hoofdpijn heb en naar de orkestrepetitie ga, dan is die pijn al heel snel verdwenen.
11 jaar geleden
Nee groeipijn is geen goede reden om niet te sporten. Want groeipijn bestaat niet. Dat zit tussen je oren.
Je zal wel een beetje iets verrekt hebben.
Gewoon hockeyen. Als het echt niet gaat merk je het dan wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
groeipijn bestaat echt wel. waar komt anders die striae op mijn benen vandaan als het niet van een groeispurt gecombineerd met groeipijn is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Striae hebben niets te maken met groeipijn maar met huid wat snel groeit (striae komt vooral voor bij zwangeren).
Ritsuka
11 jaar geleden
striae kwam van de groeispurt (ik werd in korte tijd een stuk langer), en de groeispurt veroorzaakte groeipijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groeipijn bestaat wel degelijk, maar komt vooral 'snachts voor, dus het is maar de vraag of vragensteller last van groeipijn heeft.
Ik kan me van vroeger de.pijn nog goed herinneren, ik was rond de.8 jaar en werd er 'snachts wakker van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee groeipijn bestaat toch echt niet hoor. Google maar eens, geen enkele site kan duidelijk aangeven wat het is.
Allemaal vage beweringen. Voor het zelfde geld is het een tijdelijke overbelasting van de pezen, van te enthousiast verstoppertje spelen,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat men niet weet waar het vandaan komt, wil niet zeggen dat het niet bestaat en/of tussen de oren zit.
Je kan je hooguit afvragen of de naam wel juist is. Maar de pijn die optreed 'snachts in de benen bij kinderen in de groei bestaat en staat bekent onder de naam groeipijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nelly, er wordt momenteel heel veel onderzoek naar gedaan en men denkt dat de oorzaak die ze vroeger aan groeipijn gaven niet klopt. Dat er mensen zijn met pijn wordt niet ontkent.
Groeipijn is inderdaad iets wat ter discussie staat maar ALS het al bestaat heb je er vooral 's nachts last van en in je lange pijpbeenderen en bij beide ledematen. Dit zit in je enkel, aan 1 been en niet 's nachts dus dat is geen groeipijn.

Of het verstandig is om te sporten kan ik niet zeggen want ik weet niet wat het is maar groeipijn is geen reden om niet te gaan sporten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ter aanvulling: gewoon gaan hockeyen en goed opletten of het beter gaat of slechter, in het laatste geval even overleg hebben met iemand die er verstand van heeft of stoppen en een huisarts bezoeken morgen.