hoi, mijn naam is fleur en ik zit in de ME1. Deze winter ga ik voor het eerst de zal in. hb ik dan een andere hockeystick nodig? Zo ja, waarom?r

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
1.3K

Antwoorden (1)

In de zaal speel je met een andere bal EN een andere stick, veel dunner en lichter (en gelukkig ook veel goedkoper)

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja, en als je verstandig bent investeer je ook in zo'n speciale handschoen (met van die kussentjes) schijnt toch wel nodig te zijn omdat je anders stopt dan op het veld

PS ik blijf bezig maar die veldschoenen mogen ook niet natuurlijk

Toegevoegd na 2 minuten:
oeps, waarom: het veld is kleiner EN veel sneller.
Als je daar met een gewone bal zou spelen zou het echt levensgevaarlijk hard gaan
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de verklaring voor een andere handschoen eerlijk gezegd een beetje zwak (je zou volgens jou anders stoppen dan op het veld). Dit is natuurlijk gedeeltelijk waar, echter die handschoen beschermt je niet tegen de vloer van de zaal, maar tegen de bal zelf. Omdat je zonder hadschoen na een verkeerde bal hoogstwaarschijnlijk je hand hebt gebroken. Zelfs met handschoen zijn er mensen die hun hele hand hebben verbrijzeld. De handschoen is het allerbelangrijkste deel van de outfit in het zaalhockey!
amigo
12 jaar geleden
dank voor je reactie maar wat is er nou precies zo zwak, je doet het toch anders, anders zou je op het veld ook zo'n handschoen nodig hebben? op het veld zie ik heel zelden spelers hun hele hand op de grond zetten nl, ik had niet de bedoeling om te zeggen dat het de grond is waartegen je je moet beschermen en dat staat er toch ook niet? Mijn punt was trouwens alleen melden dat je er mogelijk met alleen een andere stick niet bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja oke snap ik, maar ik vind dat je vrij weinig nadruk legt op het belang van de handschoen, je zegt dat het wel verstandig is en toch wel handig maar het is echt een must in het zaalhockey. Verder een goed antwoord!
amigo
12 jaar geleden
ha ha ik snap het, bij mij drong ook pas later door dat als iemand NIET weet dat hij een andere stick nodig heeft hij mogelijk ook geen idee had van de rest. Dus het was een beetje als toegift bedoeld, de vraag ging natuurlijk over die stick. Maar het zal nu wel duidelijk aangekomen zijn neem ik aan