Waarom wordt er in de VS en Canada gesproken over hockey terwijl ze ijshockey bedoelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey

Antwoorden (2)

Omdat dat de standaard sport is. Field hockey is voor hun hockey in het nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ijshockey is daar vele malen populairder dan "field hockey" zoals zij hockey noemen.

ditzelfde probleem heb je bij american football. aangezien football populairder is heet voetbal daar soccer.

het gaat om de referentie die mensen met een term hebben.