Voornamelijk ballen tegenhouden.

Toegevoegd na 29 seconden:
Bij mijn weten heeft een keeper van achttallen dezelfde rechten als de keeper van hockey-elftallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet gewoon hetzelfde als een keeper van een 11-tal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de keeper is niet zo actief tijdens de wedstrijd en als er dan een keer een bal komt wordt er niet goed ingeschoten. Maar de keeper kan niet echt fouten maken want de scheidsrechter is nooit zo streng. En er zijn ook niet echt regels voor bedacht want ze spelen ook op een halfveld. Veder zijn het gewoon dezelfde regels als bij 11tallen. Ik heb zelf ook regelmatig op goal gestaan toen ik in de 8tallen zat en toen waren er niet echt regels, en ik denk dat ze daar ook nog niets aan hebben verandert.