Mag een veldspeler een hoge bal uit het doel halen door zijn stick net boven schouderhoogte voor de bal te houden of is dat "sticks"?

De veldspeler staat bijvoorbeeld bij een strafcorner in het doel en er wordt een hoge bal gepusht in de hoek waar de keeper niet staat. Als de veldspeler in het veld hengelt naar een hoge bal is het "sticks".

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit mag wel: "Spelers mogen de bal met geen enkel deel van de stick spelen wanneer de bal boven schouderhoogte is, maar verdedigers mogen een schot op doel met hun stick op elke gewenste hoogte stoppen of laten afkaatsen. " Bij een hoge push op doel mag de verdediger zijn stick boven schouderhoogte houden en hiermee de bal stoppen. Let wel op dat de bal weg slaan verboden is.

Bronnen:
Spelreglement KNHB

Even graven in mijn verleden van hockey....Maar het mag niet.

Nee dit mag niet: (uit het hockeyreglement) Alleen wanneer hij de bal daadwerkelijk boven schouderhoogte weg slaat en hiermee een doelpunt voorkomt, moet een strafbal worden toegekend. http://www.knhb.nl/arbitrage/spelregels+en+briefingen/spelreglement+veldhockey/cDU774_Spelreglement+veldhockey.aspx

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100