Wat veroorzaakt de vonken onder een Formule 1 auto?

In een wedstrijd zie je regelmatig vonkenregens onder een F1 auto uitkomen. Komt dit nu uit de uitlaat of is het de onderkant van de auto die over het asfalt schraapt. Of iets anders?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Formule 1
9.7K

Antwoorden (1)

Vanaf 2015 worden er onder de F1-bolides titanium blokken geplaatst, waarmee de vonken weer van de auto's afspatten. Dit om het spektakel te verhogen. Dat is dus wat je ziet.