Wat betekent interval in de Formule 1?

Ik zie dit steeds op het scherm staan bij de stand, maar wat betekent dit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Formule 1
63K
kierkegaard47
5 jaar geleden
Volgens mij het tijdsverschil tussen opeenvolgende nummers. dus als er staat bij nummer 2: 1.5, en bij nummer 3 staat 4, dan lees ik dat als: nummer 2 heeft 1.5 seconde achterstand op de leider, en nummer 3 weer 4 seconden op nummer 2 (dus 4+1.5 seconden op nummer 1, enz).
fremar
5 jaar geleden
http://www.answers.com/Q/What_does_interval_mean_in_Formula_1_racing

Het beste antwoord

Interval in de Formule 1 betekent het verschil in tijd tussen 2 coureurs. Er zijn 2 soorten intervals in de Formule 1: tussen de leider van de wedstrijd en de rest van het veld en tussen 2 coureurs onderling.

Interval tussen de leider van de wedstrijd en de rest:
Het woord 'interval' wordt getoond onder de naam van de coureur die eerste staat. De tijden bij de andere coureurs worden getoond ten opzichte van de coureur die eerste staat. Is een coureur ingehaald door de leider van de wedstrijd, dan staat er '1 lap, 2 laps, etcetera' bij. Wanneer een coureur is uitgevallen staat er geen tijd, maar het woord 'out'.

Interval tussen 2 coureurs onderling:
Soms wordt het verschil in tijd getoond tussen twee coureurs onderling. Bijvoorbeeld tussen de nummers 3 en 4. Het woord 'interval' wordt dan getoond bij de coureur derde rijdt. De tijd onder de coureur die vierde rijdt is dan het verschil tussen deze coureurs.