Hoe werkt het met de medische hulpverlening tijdens races zoals de 24 van Le Mans?

Kan je als Nederlandse arts bij een team werken dat na een crash op het wrak af gaat en de coureur helpt? Of bestaat dat niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Formule 1
1.2K

Het beste antwoord

Nederlands of niet, je zult in staat moeten zijn om te communiceren met je teamgenoten tijdens de hulpverlening. In eerste instantie zal brandbestrijding een belangrijke rol spelen om het leven van een coureur te redden maar daarna is het in stand houden van de levensfuncties, circulatie en ademhaling, het belangrijkste bij traumahulpverlening. Daarom is de arts bij de traumaheli een anesthesist. Ik kan me voorstellen dat voor ongevallen bij autoraces hetzelfde geldt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.