Hoe heet dit speelgoed met doorzichtig plastic en motortjes erin?

Ik heb toen ik klein was een speelgoed helikoptertje gehad die kon rijden als je hem naar achteren schuifde . Het was een helikoptertje met doorzichtig plastic en je kon van die gekleurde motortjes zien en ik probeer te achterhalen wat de naam is van dit soort speelgoed en heb via een oud fotoboek er een foto van kunnen maken . Wil dit namelijk graag ergens proberen te vinden en te kopen

Picture for question
3 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

"Sight N Sound Helicopter"

Van de fabrikant ELC / Bluebox

===
Onjuiste interpretatie
De verwarring ontstaat bij sommigen blijkbaar omdat dit stuk speelgoed te zien is geweest in een kinderserie, en dat de Wikia van die kinderserie ook nog eens bron van informatie is. Maar dat het stuk speelgoed te zien is geweest in "Baby Einstein" maakt het niet dat het die naam draagt, noch dat dat de maker ervan is.
Net zoals het geen "Looney Tunes"-product is of zo heet, omdat het daar te zien is geweest:
https://looney-tunes-llc.fandom.com/wiki/Sight_%27n_Sound_Helicopter
Met dank aan Antoni:
Een andere naam voor het product is:

"See and Go's Toot-Toot Helicopter"
Fabrikant: Bluebox
Toegevoegd op 8 mei 2023 15:09: tekst
11 maanden geleden
Antoni
11 maanden geleden
@LeonardN, de naam van de (vergelijkbare) helikopter van Blue-Box is See and Go's Toot-Toot Helicopter. Zie de foto: https://i.pinimg.com/originals/d5/c0/96/d5c096bee6e74b722c705fa7bd123194.jpg.