Wie kan mij vertellen wat dit is of wat je ermee kan doen?

Ik heb dit enige jaren geleden op een rommelmarkt gekocht van iemand die het ook niet wist.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Het lijkt mij een of ander natuurkundig experiment te zijn.
Maar geen idee wat.
Van welk materiaal zijn de blokjes gemaakt ?

Het beste antwoord

Dit is oud kleutermateriaal van Fröbel. Vroeger vond je deze dozen in elke kleuterklas, bewaarschool. Eigenlijk is het de eerste voorloper van de huidige blokkendoos. Deze houten blokkendozen vind je nu nog in elke kleutergroep.
Friedrich Fröbel is de eerste persoon die een kleuterschool oprichtte. Hij was een pedagoog met een hele eigen visie op de ontwikkeling van het jonge kind.
Hij ontwierp ook materialen waar kleuters mee konden spelen, leren. Houten kubussen, bollen en cilinders waren zeer belangrijk voor de ontwikkeling. Deze doos past dus ook in zijn visie. Friedrich Fröbel liet deze dozen zelf maken! Nu weet ik natuurlijk niet of deze ook zo oud is of dat deze gemaakt is vanuit zijn visie. Neemt niet weg dat het nog steeds een mooie oude doos is.
Fröbel is nu nog vooral bekend van het werkwoord fröbelen (knutselen). Fröbelmateriaal wordt ook nog steeds ontwikkeld voor de kleuters, basisscholen.
Gooi deze doos sowieso niet weg. Je kunt hier vast iemand, iets heel blij mee maken.
Natuurlijk kun je de doos ook zelf houden. Ik zou deze dan wel (laten) opknappen.
Echt een leuk stuk!
https://www.speelgoedenmodelbouw.com/bouw-en-constructie-speelgoed
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Leuk dat je dit antwoord gevonden hebt! Dikke +
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt paulus811. Alleen wist ik al veel van Friedrich Fröbel en zijn pedagogiek. Heb ik ooit moeten leren, waardoor ik natuurlijk al een voorsprong had. Vrouwen; zwakken alle complimentjes af (zegt men). Klopt volgens mij ;-)

Andere antwoorden (1)

fysio werkonderdelen speciaal voor kinderen tussen 10-14 jaar
En op het WWW net is er zeker wat over te vinden onder houten fysiotherapie onderdelen