Het is een Pierrotpop. Belangrijk kenmerk is de geplooide kraag.
Het voorbeeld lijkt op een zelfgemaakte Pierrot-pop.
De tegenspeler van de august heet wel pierrot. Deze figuur stamt uit de commedia dell'arte, waar hij Pedrolino heet. Tegenwoordig komt men hem tegen in het circus en in pantomimevoorstellingen.
https://www.etsy.com/nl/listing/601505041/florence-giuseppe-armani-kleine-pierrot?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=pierrot%20pop&ref=sr_gallery-1-47
Toegevoegd op 17 september 2018 12:56: tekst