Wie weet waar ik speelgoed kan doneren? Heb een hoop overtollig speelgoed en wil graag dat het terecht komt bij kinderen die niets hebben.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
12.6K

Het beste antwoord

Hulpgoederen
In Oost-Europa is veel gebrek; mensen hebben geen of te weinig inkomen. Geld voor goede kleding en goede voeding is er vaak niet, laat staan voor schoolartikelen, speelgoed en hygiëneartikelen. Zending over Grenzen heeft daarom voortdurend hulpgoederen nodig voor de structurele hulp aan zo’n 45.000 kinderen en 1200 gezinnen.

Elke week vertrekken twee of drie transporten met hulpgoederen van Zending over Grenzen naar Albanië, Bosnië, Bulgarije, Moldavië, Oekraïne of Roemenië. Daar zorgen onze eigen medewerkers er voor dat deze hulpgoederen vanuit de centraal gelegen steunpunten terechtkomen bij de projecten in de steden en dorpen.

Behoefte aan….
Nagenoeg alle nieuwe en gebruikte kleding is welkom, maar vooral aan kinderkleding is de behoefte groot in Oost-Europa. Verder kunnen wij voor onze hulpverlening onder andere de volgende goederen goed gebruiken: schoenen, dekens, huishoudtextiel, schoolmateriaal, computers, gereedschap, sportartikelen, hygiëneartikelen, babyartikelen, incontinentiemateriaal, verbandmiddelen, rollators, rolstoelen, nieuwe matrassen, naaimachines, schoolmeubilair, muziekinstrumenten, speelgoed, enzovoort.
Het kunnen gebruikte goederen zijn die nog prima geschikt zijn om een tweede ‘kans’ in Oost-Europa te krijgen. Ook kan het gaan om restpartijen of nieuwe, ongebruikte goederen die een verminderde commerciële waarde hebben gekregen door beschadiging of veroudering.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De knuffelactie (http://www.knuffelactie.nl/) is nèt afgelopen, dus daar kan het helaas niet meer. Er zijn echter nog genoeg andere goede doelen die blij zijn met knuffels / speelgoed, waaronder:
- Het leger des Heils
- Zending over Grenzen
- Knuffels voor Congo
Maar je kunt het ook gewoon doneren aan een ziekenhuis of asielzoekerscentrum in je buurt. Vaak zijn ze er daar ook erg blij mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn veel organisatie's die graag gebruikt speelgoed accepteren,trouwens een loffelijk streven van je.Je kunt het bij een aantal voedselbanken afgeven,ook daar zijn ze blij met speelgoed.Verder de kinderafdeling van een ziekenhuis, terre des hommes.. hebben 21 winkels in het land.. misschien 1 bij jou in de buurt?
Speelgoed

Voor langdurige zieke kinderen in het ziekenhuis in Sfax - Tunesië .

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De zoektocht alleen al is de moeite waard want dat begrijp je pas dat het water naar de zee brengen is. Ikzelf heb een vracht speelgoed meegegeven naar cuba en de kinderen waren door het dolle heen. Maar in elke stad , in elke buurt en dichter dan je beseft zijn er kinderen zonder speelgoed. Daarom er is geen adres, je moet het zoeken. (vrije speelse vertaling van NO HAY CAMINO,SE HACE CAMINO AL ANDAR)